donderdag 4 juli 2013

Vriendinnen in de Merwelanden

Regelmatig ben ik in de Merwelanden te vinden, een mooi natuurgebied dat deel uitmaakt van de Biesbosch. Het is niet te ver rijden vanaf mijn huis, dus je bent in no-time in de natuur. Dit gebied is o.a. bekend van de bevers die er zijn uitgezet, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik deze beesten nog nooit ben tegengekomen. Wel het resultaat van hun ijverige bezigheid, het bouwen van hun burcht. Telkens weer hebben meestal jonge boompjes het afgelegd tegen de vlijmscherpe voortanden van de bevers. Maar er is nog een reden dat ik steeds weer naar de Merwelanden trek. En vreemd genoeg verveelt dat nooit; ik ontmoet daar n.l. mijn vriendinnen! Hardstikke leuke, lieve en fijne dames, die altijd weer blij zijn als ze mij zien. Tenminste, dat denk ik. Het zijn leuke meiden en als ik daar kom, staan of liggen ze altijd weer op mij te wachten. We zorgen er wel voor dat we voldoende afstand houden en we hebben elkaar ook eigenlijk niets te zeggen, dus doen we dat ook niet. Een soort platonische liefde dus. We knikken af en toe naar elkaar en dat is voldoende. Soms denk ik wel eens dat ze me herkennen...of misschien herkennen ze alleen het klikken van m'n fototoestel. En dat zou het best wel eens kunnen zijn; het fototoestel verbindt ons waarschijnlijk. En nu ik er over nadenk is het ook zo en het lijkt wel alsof zij zich optutten voor als ik kom. Want zoals alle dames, willen ook mijn vriendinnen in de Merwelanden goed op de foto staan! En dat doe ik dan ook en dus kan ik u kennis laten maken met mijn vriendinnen. Namen hebben ze niet en daarom noem ik ze allemaal gewoon 'koe'. En dat vinden ze ook niet erg, behalve die ene. Die heet 'stier' en die is niet altijd zo aardig als de dames. Een beetje een chagrijnig type, dus die houd ik maar op een afstand!















Geen opmerkingen:

Een reactie posten